Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Informații și Discuții din Educație și Învățământ
User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 03 Nov 2012, 12:38

BAC-ul NAŢIONAL şi BAC-ul PROFESIONAL. Din 2013 elevii vor decide cum dau examenul.

Începând cu anul 2013, elevii de clasa a XII-a vor putea alege între două tipuri de Bacalaureat. Bac-ul naţional va fi adresat celor care vor să urmeze studii universitare, în timp ce Bac-ul profesional va fi adresat celor care vor să intre pe piaţa muncii. Anunţul a fost făcut sâmbătă de către ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.

Image


Bacalaureatul profesional, noutatea examenului de anul viitor se va adresa cu precădere absolvenţilor de licee cu profil tehnologic, dar va putea fi ales şi de către candidaţii celorlalte unităţi de învăţământ.

Acest tip de examen va conţine în mod obligatoriu şi o probă practică, precum şi un examen scris care va privi cunoştinţele antreprenoriale. Per ansamblu, un bacalaureat mai accesibil pentru absolvenţii de liceu, care vor avea astfel şanse mai mari de reuşită la examenul maturităţii. Există însă şi un inconvenient. Bacul profesional nu va permite urmarea studiilor universitare, cei care vor obţine o astfel de diplomă fiind nevoiţi să intre pe piaţa muncii.

"Din dezbaterile pe care le-am avut în teritoriu şi cu directorii de şcoli din Capitală se conturează ideea unui bac profesional. Vom avea bacul naţional cu aceleaşi probe, iar bac-ul profesional vrem să-l gândim ca o formă de finalizare pentru cei care vor să meargă în producţie şi le dăm o certificare a capacităţilor lor. Conţinutul, probele de competenţe rămân aceleaşi ca la bacul naţional, adăugăm o probă practică prin care creştem gradul de profesionalizare şi un examen scris legat de educaţia antreprenorială. Ca urmare, pentru această formulă de bac pot opta şi elevii din liceele teoretice. Este opţiunea elevului ce decide, dacă merge în învăţământul superior va opta pentru bacul naţional, dacă merge pe piaţa muncii va opta pentru bacul perofesional. Luni vom avea o primă discuţie la Comisia de Învăţământ din Senat unde se află o OUG care priveşte bacul", a explicat Ecaterina Andronescu.

Despre introducerea bacalaureatului diferenţiat s-a pronunţat în această săptămână secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar. Stelian Fedorca a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă organizată la Constanţa că măsura trebuie luată întrucât există candidaţi care primesc aceleaşi subiecte, dar care nu au acelaşi număr de ore la materia respectivă.

"Dupa o consultare cu toţi cei implicaţi în acest proces vom lua o decizie referitoare la examenul de bacalaureat diferenţiat. De ce ne-am gândit la această variantă? Vă dau un exemplu. Elevii de la filiera teoretica au 40 de ore pe săptamană în cei patru ani de liceu, iar cei de la filiera tehnologică au 25 de ore pe săptamână. De asemenea, cei de la filiera tehnologică au mai puţine săptămâni de şcoala, cu trei - cinci săptămâni mai puţine şi să nu uităm că la începutul lui 2012 unde s-au pierdut trei săptămâni cu acea evaluare la toate materiile, iar numarul de ore de pregătire pentru elevi a fost mult mai mic. Cu toate acestea, subiectele sunt aceleaşi", a declarat Stelian Fedorca.

RTV.Net



User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 03 Nov 2012, 12:44

Schulz, către studenţii SNSPA: Am fost un elev slab. Un profesor mi-a spus să mă fac politician.

Image

Martin Schulz i-a surprins, miercuri seară, pe studenţii Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, relatându-le cât de bun a fost la învăţătură în timpul liceului. După ce a fost copleşit cu laude venite din partea conducerii universităţii şi a mai multor personalităţi academice, preşedintele Parlamentului European a povestit pe un ton relaxat, cu mult umor, cum s-a derulat viaţa sa şcolară.

RTV.Net

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 03 Nov 2012, 12:49

Elevi trimişi acasă din cauza frigului insuportabil din sălile de curs.

Image

Cursurile de la o şcoală din municipiul Arad au fost suspendate, vineri, pentru elevii din ciclul primar, din cauza frigului din clase, în urma unei defecţiuni la instalaţia de încălzire, în timp ce pentru copiii din clasele mai mari programul a fost redus.

RTV.Net

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 09 Nov 2012, 01:59

O soluţie contra violenţei în şcoli. Metoda prin care au fost trataţi copiii Holocaustului, predată în câteva şcoli din România.

Image


Bătăile din faţa şcolii din ultima lună sau molestarea elevelor ar putea să fie de domeniul trecutului în câţiva ani, în mai multe şcoli din România. 100 de elevi de la clasele primare învaţă prin joacă cum să crească frumos şi cum să nu devină violenţi, prin aceeaşi metodă prin care au fost trataţi copiii care au supravieţuit Holocaustului.

Printr-un proiect Comenius, cu finanţare europeană, dezvoltat în parteneriat între România şi Turcia, învăţătorii se străduiesc să-i înveţe pe cei mici cum să colaboreze şi cum să atenueze posibilele conflicte.

Metoda folosită de patru învăţători din Braşov în proiectul european este una cunoscută în toată lumea şi folosită în şcoli din 30 de ţări din întreaga lume. Prin această metodă, de pildă, copiii supravieţuitori ai Holocaustului au reuşit să devină oameni în toată firea în ciuda chinurilor la care au fost supuşi. Autorul metodei este un evreu de origine română, născut în urmă cu 81 de ani la Botoşani. Medicul şi pedagogul Reuven Feuerstein a revoluţionat pedagogia prin stimularea gândirii copiilor prin teoria modificării structurii cognitive. Medicul consideră că teoria este legată de cantitatea şi calitatea experimentelor de învăţare mediată la care a fost supusă persoana asupra căreia se aplică.

Învăţătorii din Braşov implicaţi în proiect spun că elevii care sunt supuşi la o astfel de metodă sunt învăţaţi să transpună în viaţa de zi cu zi experienţa trăită la clasă. "Este o lecţie interactivă la care participă toată lumea", spune Viorica Negruţiu, învăţătoare implicată în proiect.

"Nu folosim întreaga metodă Feuerstein, ci numai strategii de învăţare, iar noi nu folosim metoda pentru că şcolile în care se aplică sunt multe violenţe, ci ca mod de prevenire a violenţei în rândul celor mici. În acest fel, elevii învaţă de mici să coopereze între ei", afirmă Mihaela Zugravu, inspector şcolar pentru învăţământul primar la Braşov. Ea spune că alegerea şcolilor din proiect a fost una aleatorie, dar cu acordul părinţilor. Proiectul a început anul trecut, dar, după cum spun învăţătorii implicaţi în proiect, este deja un succes, deoarece a fost cerut şi de alte şcoli.

Metoda Feuerstein este predată ca disciplină opţională. Are două module: unul prin poveşti ilustrate şi altul prin care cei mici învaţă ABC-ul emoţiilor.

În cadrul primului modul, micuţii sunt învăţaţi ca prin ilustrarea povestirilor să găsească echilibrul în anumite soluţii prin anumite strategii de gândire. "Copiii învaţă de mici să găsească soluţii la problemele lor prin extragerea concluziilor din situaţiile din viaţa de zi cu zi", arată Otilia Todor, psihopedagogul care a adus metoda la clasele primare şi în acelaşi timp a înfiinţat Asociaţia Feuerstein în România.

În cel de-al doilea modul, elevii sunt învăţaţi cum să lucreze cu propriile emoţii. Experţii susţin că în acest mod cei implicaţi în proiect îşi focalizează atenţia pe indiciile sociale şi comportamentale ale lor sau ale altor persoane. "Prin această modalitate elevul îşi defineşte natura sentimentelor şi originea lor şi îşi dezvoltă capacitatea de înţelegere a emoţiilor, inclusiv să le recunoscă expresiile faciale şi corporale ale celorlalţi", a mai spus Otilia Todor.

În proiect, şcolile din Braşov sunt partenere cu cele din Turcia, cu care fac adesea schimb de experinţă. Hanefi Zobrar, profesor turc la o şcoală din Iskenderun, Hatay, a fost câteva zile în România pentru a vedea cum previn învăţătorii români violenţa. "Şi noi, în Turcia, avem cazuri de violenţă. Metoda a funcţionat foarte bine pentru că acum elevii care au fost violenţi în trecut nu mai sunt aşa deloc, ci colaborează unii cu alţii", a arătat Hanefi Zobrar. El spune că a venit în România să înveţe despre cum să aplice empatia în metodă.

Ce este metoda Feuerstein

Metoda Feuerstein a fost denumită după Reuven Feuerstein, un medic şi pedagog evreu originar din România, care trăieşte în prezent în Israel. În vârstă de 81 de ani, Feuerstein este cunoscut în toată lumea pentru metoda sa inovativă. El şi-a dedicat viaţa copiilor supravieţuitori ai Holocaustului, cărora a încercat să le stimuleze gândirea. Medicul a pus la punct 14 intrumente diferite prin care pedagogii şi elevii pot dezvolta funcţiunile cognitive şi pot dobândi deprinderi de învăţare eficientă.

Cum stă România la violenţă

Ministerul Educaţiei are în lucru un proiect prin care vrea să modifice regulamentul şcolar. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu a spus că regulile pentru elevi se vor schimba în privinţa modului în care se va face accesul în şcoală. Instituţia va fi păzită mult mai strict, iar vizitatorii care au treabă în şcoli vor fi însoţiţi pe tot timpul vizitei.

Datele de la Ministerul Educaţiei arată că în anul şcolar trecut numărul cazurilor de violenţă înregistrate în şcoli a fost de 4.131, dar aici intră nu numai bătăile dintre elevi, ci şi consum de alcool, discriminare şi însuşire de bunuri găsite.

În schimb, potrivit informaţiilor de la Poliţie, numărul elevilor bătăuşi a scăzut în anul 2011-2012. Statisticile de la Poliţie arată că anul trecut infracţiunile care implică violenţă sunt în scădere după cum urmează: tâlhărie- cu 16,7% ,ameninţare- cu 38,9%, distrugere - cu 13,6%, vătămarea corporală- cu 47%, lovire sau alte violenţe- cu 0,4%.

Gândul.Info

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 10 Nov 2012, 15:00

Elevii chiulangii au lăsat fără alocaţie aproape 27.000 de familii

Image


Absenţele i-au lăsat fără bani ! Anul trecut, aproape 27.000 de familii au rămas fără alocaţiile pentru sprijinul familiei din cauza copiilor chiulangii. Potrivit legii, acordarea acestui drept este condiţionată de prezenţa copiilor la şcoală.

În anul şcolar trecut aproape 27.000 de familii au rămas fără alocaţia pentru mersul la şcoală. Elevii care au chiulit de la cursuri au tăiat, astfel, în multe familii, singura sursă de venit. În unele cazuri, alocaţia a fost doar diminuată, în această situaţie fiind 28.000 de familii.

Potrivitul legii, cuantumul alocaţiei pentru sprijinul familiei se diminuează proporţional cu numărul absenţelor nemotivate. Dacă elevul acumulează 10 absenţe pe parcursului unui semestru, atunci alocaţia scade cu 20%, dacă numărul orelor de chiul ajunge la 20, atunci suma se înjumătăţeşte, iar dacă numărul absenţelor nemotivate este mai mare de 20 atunci acest drept se suspendă.

RTV.Net

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 19 Nov 2012, 17:12

Şcoala din Maşloc a fost închisă: 100 de copii nu mai au unde învăţa

Aproape 100 de copii, 44 de preşcolari şi 55 de elevi din învăţământul primar, din localitatea Maşloc, judeţul Timiş, nu mai au unde să înveţe. Unitatea a fost închisă de un executor judecătoresc, pentru că Ministerul Educaţiei nu a achitat în totalitatea factura constructorului.

Image


Situaţia e cunoscută de mai mult timp. ”Astăzi am trimis o adresă Ministerului Educaţiei prin care am anunţat ca s-au suspendat cursurile la învăţământul primar şi la doua grupe de grădiniţă, din cauza sumelor datorate către constructorul clădirii în care funcţioneaza şcoala. Astăzi s-a pus sigiliul pe şcoală şi nu s-a mai permis accesul”, a declarat Aura Danielescu, inspector general-adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş.

"Ministerul Educaţiei are de achitat suma de 750.000 de lei pentru construcţia clădirii şi 200.000 de lei penalităţi la intârzierea plăţii (construcţia fiind finalizată în anul 2010), precum şi 50.000 de lei pentru executarea silită", a declarat Aura Danielescu.

RTV.Net



User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 20 Nov 2012, 21:39

Revoltă generală împotriva directoarei la o grădiniţă din Buzău (FOTO + VIDEO)

Revoltă generală împotriva directoarei la o grădiniţă din Buzău, unde educatoarele o acuză pe şefa instituţiei că se comportă dictatorial. La rândul ei, directoarea susţine că subordonatele iau bani ilegal de la părinţi.

Image


"Nu se poate aşa ceva. Trebuie să se facă într-un fel ceva, să se ia o atitudine, să pot veni liniştită, cum am făcut până acum. Să colaborăm, să stabilim şi noi ce trebuie făcut şi pentru binele nostru, dar şi pentru bine copiilor", a spus o educatoare.

Aproape toate grupele grădiniței Ion Creangă din Buzău au fost pustii marţi. Părinţii au fost anunţaţi încă de luni de protest. Angajatele cer demisia directoarei.

"Vine peste noi în timpul activităţilor, ne apostrofează, foarte recalcitrant. De foarte multe ori, suntem puse în situaţia de a roşi în faţa copiilor, copiii au şi ei trac atunci când intră doamna directoare în clasă, pentru că are o atitudine dictatorială chiar", spune o altă educatoare.

De cealaltă parte, directoarea îşi acuză subordonatele că iau bani ilegal.

"Colegele nu mă vor pentru că au derulat activități școlare și extrașcolare cu derularea unor bani și obținerea unor comisioane", a mărturisit Victorița Spâneci, director GPP.

Scandalul a ajuns şi în atenţia Inspectoratului Şcolar.

"Fără excepţie, aproape, toate cadrele din unitate contestă acest manager de unitate. În demersurile lor nu au obţinut niciun rezultat, care să ducă la restabilirea unui echilibru aici în unitate, decizia fiind politică de numire a directorului", a declarat Ionel Meiroșu - inspector şcolar

Educatoarele spun că vor continua protestul până când directoarea se va hotări să plece.

RTV.Net

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 28 Nov 2012, 19:00

România are cei mai slabi elevi din Europa. 40% dintre ei nu ştiu să citească la 15 ani

România are cei mai mulţi elevi din Europa cu rezultate slabe la învăţătură. În ţările cele mai educate, procentul este şi de şapte ori mai mic, iar fondurile pentru educaţie cresc odată cu rezultatele elevilor.

Image


România, Bulgaria şi Malta au înregistrat cele mai slabe rezultate în educaţie. Aproape 40% dintre elevi nu ştiu bine să socotească sau să citească la vârsta de 15 ani. Elevii români nu au ratat nicio ocazie pentru a demonstra că realitatea confirmă statistica.

La polul opus se află ţările cele mai educate, unde procentul elevilor cu rezultate slabe scade până la 7%, dacă vorbim de Finlanda. Cauza diferenţelor mari este explicată tot de statistică.

România şi Bulgaria acordă anual aproximativ 4% din Produsul Intern brut pentru învăţământ. Ţările educate însă, alocă procente duble. Finlanda şi Danemarca, de exemplu, rezervă anual între 7% şi 9 % din PIB pentru educaţie.

"Acest domeniu vital a primit în ultimii ani procente extrem de mici din PIB. Nu putem să vorbim de învăţământ de calitate, un învăţământ performant cu dascăli complet nemotivaţi. În special cei tineri trăiesc la limita sărăciei", a declarat specialistul în educaţie, Simion Hancescu.

Profesorii din ţările cele mai educate sunt însă mult mai motivaţi financiar. Dacă în România, un profesor câştigă în medie 420 de euro, ţările cu rezultate bune în educaţie îşi motiveză dascălii cu sume de peste 10 ori mai mari. În Finladna şi Danemarca, salariu mediu al unui profesori variază de la 4.300 şi 64.00 de euro.

Legea Educaţiei obligă Guvernul să acorde 6% din Produsul Intern Brut, însă până acum educaţia a fost subfinanţată în fiecare an, în timp ce rezultatele elevilor au bătut recorduri negative la toate examenele.

RTV.Net

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 28 Nov 2012, 19:07

Brigada Rutieră Bucureşti şi Mercury360 îi învaţă pe cei mici că strada nu e de joacă

Începând cu luna octombrie, Brigada Rutieră Bucureşti a demarat campania de prevenire a accidentelor pietonale „Inocenţa”, realizată de Mercury360. Deja lansată în şcolile primare, campania va continua până în vara lui 2013 şi va include acţiuni de informare şi educare adresate copiilor, dar şi materiale de comunicare dedicate părinţilor şi profesorilor.

Image


Ideea campaniei s-a conturat pe baza imaginaţiei copiilor, care poate transforma orice obiect în unul fantastic, dar nu îl poate înzestra cu atribute pe care cei mici nu le cunosc. Când vine vorba de maşini, imaginaţia copiilor este limitată numai de realitatea accidentelor cărora le cad victime chiar din joaca de care le este captată atenţia.

Vizualul campaniei ilustrează gândurile de joacă ale unui copil, întrerupte brusc de realitatea unui accident de maşină care pune capăt oricărui vis copilăresc, oricât de frumos. Acesta va fi prezent în şcoli, ca poster, dar şi în mai multe publicaţii, ca machetă de presă, vizând părinţii şi profesorii care pot relaţiona uşor cu mesajul campaniei, dar, mai ales, pot preveni accidentele în care sunt implicaţi copii.

„Cred că aceasta este latura cea mai frumoasă a meseriei de poliţist rutier, posibilitatea de a învăţa copiii, încă de la vârste fragede, acele minime noţiuni de educaţie rutieră care îi feresc, în calitate de mici participanţi la trafic, de accidentele rutiere. Este incredibil să îi vezi cât de pasionaţi sunt de ceea ce le explică poliţistul rutier şi cât de impresionaţi sunt de uniformă”, a declarat comisarul şef de poliţie Nicu Dragoş, şeful Brigăzii Rutiere Bucureşti.

„Ne-am dat seama că ar trebui să schimbăm puţin unghiul de abordare. Să vorbim atât şoferilor neatenţi, cât mai ales celor care au responsabilitatea de a-i face pe cei mici atenţi la rândul lor. Ne-a plăcut să intrăm în universul copiilor, iar gândul că îi putem ajuta într-o situaţie atât de serioasă, ne-a făcut să ne bucurăm de fiecare moment în care am lucrat la campanie", a precizat Daniel Strugariu, art director/ilustrator proiect.

„Noi suntem obişnuiţi să vorbim pe limba copiilor de la alte campanii foarte dragi nouă, dar până acum nu a trebuit chiar să gândim expresiv din punctul de vedere al unui puşti de câţiva ani. Ne-am jucat în culori şi cuvinte, iar rezultatul ne bucură foarte mult”, a mai spus Ruxandra Papuc, copywriter.

Materialele de comunicare sunt bilingve întrucât sunt folosite şi în şcoli cu predare în limba engleză, targetul campaniei ridicându-se astfel la sute de copii, elevi ai şcolilor primare din Bucureşti.

Din partea Mercury360 au participat la dezvoltarea campaniei: Liviu Ţurcanu (Creative Director), Ruxandra Papuc (Copywriter), Daniel Strugariu (Art Director şi Ilustrator), Adrian Ion (DTP).

Din partea Brigăzii Rutiere Bucureşti, echipa care gestionează implementarea campaniei este formată din poliţişti rutieri din cadrul Biroului Educaţie Rutieră şi serviciilor de dirijare.

RTV.Net

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 750
Joined: 22 Jan 2012, 14:23
Location: România
Contact:

Informaţii generale din Educaţie şi Învăţământ

Postby Admin » 29 Nov 2012, 19:55

O învăţătoare îi cheamă pe părinţi la şcoală să şteargă tabla

Image


Învăţătoarea îi cheamă pe părinţi la şcoală să şteargă tabla şi s-o ajute la educarea copiilor. Este acuzaţia unui părinte din Braşov. Bărbatul a depus şi o reclamaţie în acest sens, iar inspectoratul şcolar face acum cercetări.


Daniel Iosif este tatăl unui băieţel de clasa I de la o şcoală din Braşov. Bărbatul este nemulţumit de învăţătoarea care predă la clasa copilului său.

Bărbatul a depus reclamaţia la conducerea şcolii, la Inspectoratul Şcolar, dar şi la Ministerul Educaţiei.

"Nu mi se pare normal ca o învăţătoare să ceară să vină în fiecare zi câte un părinte să o ajute la ore, pentru că ea nu face faţă, că sunt copii neastâmpăraţi (...) Bani de fiecare dată, că îi trebuie cretă, xerox", a declarat bărbatul.

"La acest moment este constituită o comisie de cercetare, aşa cum prevede regulamentul şcolar şi aşteptăm rezultatul analizei (...) Este o solicitare suplimentară a doamnei învăţătoare vizavi de părinţi, că ar dori să i se şteargă tabla", a precizat Ariana Bucur, inspector-şef ISJ Braşov.

RTV.Net


Return to “Educaţie și Învățământ”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

mateinfo
UP
cron